Da er utendørssesongen igang

21.05.2014 15:41

Da er endelig utendørssesongen igang også for svømmingen sin del... Eller kanskje er det ikke så endelig?! Idag hadde undertegnede årets første utendørs svømmeøkt. Det var i alle fall meningen at det skulle bli en treningsøkt. Med en barnslig glede og spenning i kroppen dro jeg på meg våtdrakta utenfor bilen mens jeg kikket meg nervøst rundt i håp om at det ikke var noen vitner som la merke til hvor mye jeg klønet med å få på meg drakta. Da jeg endelig hoppet i vannet gikk plutselig pusten og pulsen løpsk. Selv om jeg hadde forsøkt å forberede meg mentalt, så var det som om kroppen helt hadde glemt at vannet utendørs både er kaldere og mer grumsete enn inne i et basseng. Av en eller annen grunn oppleves det som skummelt å svømme når man ikke ser mer en 30 cm foran seg. I alle fall har jeg det slik. Og jeg regner med at jeg ikke er den eneste. Resultatet ble 7 minutter med slossing mot egen puls og nerver før jeg ga opp, gikk på land og dro av drakta. Det er ingen vits å forsøke å få noe ut av svømmeøkta når jeg ikke greier å roe meg og få rytme på pustingen. Jeg bestemte meg der og da for at det blir en ny svømmeøkt ute imorgen. Bedre forberedt forhåpentligvis, for da husker både hodet og kroppen hva jeg går til. Og med det ønskes en fin start på svømmesesongen utendørs for alle.

-Joachim-

Tilbake

Kontakt

Oppland Xtreme Triathlon

990 47 139

© 2014 Alle rettigheter reservert.

Lag din egen hjemmeside gratisWebnode